Harley Davidson Street Forums banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello everyone, I am Italian and I am a new owner of street 750, in my country this Harley Davidson model has not had a great success, I have owned it for five months and I am fine, I have always owned motorcycles with a lower displacement or similar and still Japanese, I don't understand why the Street was so ignored by the old harleists…, I want to share my changes with you, sorry for my English but I use a translator.
28000
28001
28002
28003

·
Super Moderator
2016 Harley-Davidson Street 750 in Sunglo Velocity Red
781 Posts
Welcome to the forum! That's a nice looking Street 750.

I hope to be able to add the forward controls like you have to my bike in the next few months.

·
Registered
106 Posts
Hello everyone, I am Italian and I am a new owner of street 750, in my country this Harley Davidson model has not had a great success, I have owned it for five months and I am fine, I have always owned motorcycles with a lower displacement or similar and still Japanese, I don't understand why the Street was so ignored by the old harleists…, I want to share my changes with you, sorry for my English but I use a translator. View attachment 28000 View attachment 28001 View attachment 28002 View attachment 28003

·
Registered
5 Posts
Grande Luigino!! Una curiosità, visto che sai lavorare così bene non hai mai pensato di costruire un parafango posteriore nello stile HD senza tagliare il telaio come ho visto su molte Street?
Per caso sei su FB?
ciao

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Grande Luigino!! Una curiosità, visto che sai lavorare così bene non hai mai pensato di costruire un parafango posteriore nello stile HD senza tagliare il telaio come ho visto su molte Street?
Per caso sei su FB?
ciao
Non è vero non sono bravo il risultato che vedi e frutto di mesi di prove ed errori e soprattutto chili di lamiera buttata, sono autodidatta, di mestiere faccio il compositore di colonne sonore. per il parafango devo dirti a me piace quello originale sempre secondo me da alla moto uno stile più moderno. dei Fianchetti la cosa che mi da più fastidio è la plastica, visto che li rifacevo ho deciso di farli tutti bombati. tra qualche settimana si porrà il problema del colore, nero lucido opaco? Io non sono su FB.

I am not good at the result you see and the result of months of trial and error and above all kilos of thrown sheet metal, I am self-taught, I am a soundtrack composer. for the fender I have to tell you I like the original one, always in my opinion it gives the bike a more modern style. The thing that bothers me most of the side panels is the plastic, since I was redoing them I decided to make them all rounded. in a few weeks the problem of color, glossy matt black, will arise? I am not on FB

·
Registered
5 Posts
Non è vero non sono bravo il risultato che vedi e frutto di mesi di prove ed errori e soprattutto chili di lamiera buttata, sono autodidatta, di mestiere faccio il compositore di colonne sonore. per il parafango devo dirti a me piace quello originale sempre secondo me da alla moto uno stile più moderno. dei Fianchetti la cosa che mi da più fastidio è la plastica, visto che li rifacevo ho deciso di farli tutti bombati. tra qualche settimana si porrà il problema del colore, nero lucido opaco? Io non sono su FB.

I am not good at the result you see and the result of months of trial and error and above all kilos of thrown sheet metal, I am self-taught, I am a soundtrack composer. for the fender I have to tell you I like the original one, always in my opinion it gives the bike a more modern style. The thing that bothers me most of the side panels is the plastic, since I was redoing them I decided to make them all rounded. in a few weeks the problem of color, glossy matt black, will arise? I am not on FB
Ah beh non si può dire che comunque non ti manchi la fantasia e l'entusiasmo... mah...il colore...la mia è nera opaca quindi li rifarei così, potresti farli blu?

1 - 12 of 12 Posts